Πολύ βασικό είναι να μην συγχέουμε τη νηστεία με τη δίαιτα. 

Πολλοί σκέφτονται κατά αυτόν τον τρόπο και χάνουν το πραγματικό νόημα της νηστείας, οδηγούμενοι σε ακραίες καταστάσεις.

Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η μακρά περίοδος αυστηρής νηστείας δεν συνιστάται σε όλους, παρά στους απόλυτα υγιείς ενήλικες χωρίς ειδικές διατροφικές ανάγκες.

Γι αυτόν τον λόγο, από την εκτεταμένη νηστεία, καλό είναι να απέχουν τα μικρά παιδιά που βρίσκονται στην ανάπτυξη, ιδιαίτερα αν αθλούνται, οι εγκυμονούσες γυναίκες, ιδίως αν βρίσκονται στο τρίτο τρίμηνο της κύησης και οι ηλικιωμένοι που πάσχουν από χρόνιες νόσους.

Για όσους δεν ακολουθούν πολύ αυστηρούς κανόνες νηστείας και εντάσσουν στο διαιτολόγιό τους τα θαλασσινά, τρόφιμα όπως τα καλαμάρια, οι σουπιές ή ακόμα και τα σαλιγκάρια είναι πολύ καλές εναλλακτικές πηγές πρωτεϊνών.

Οι πιο αυστηροί μπορούν να δοκιμάσουν συνδυασμούς φυτικών τροφίμων, που χαρίζουν πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης, αλλά υψηλής βιολογικής αξίας.

Τέτοια φαγητά είναι το φακόρυζο, το σπανακόρυζο, τα φασόλια ή το πλιγούρι συνδυασμένο με ψωμί, το οποίο αν είναι ολικής άλεσης μας χαρίζει και τις φυτικές ίνες.

Σε όσους έχουν ανάγκες ασβεστίου, προτείνονται συμπληρώματα της ουσίας ή και το άγνωστο σε πολλούς δημητριακό κινόα, που μεταξύ άλλων είναι πλούσιο σε αμινοξέα και μπορούμε να το βρούμε σε καταστήματα με βιολογικά είδη.

Τέλος για να αναπληρώσουμε το έλλειμμα της βιταμίνης Β12 λόγω αποχής από το κόκκινο κρέας, μπορούμε να δοκιμάσουμε τρόφιμα όπως το τόφου και το γάλα σόγιας η ρυζιού.

Αυτό που παρατηρείται συχνά είναι μια έκρηξη όρεξης την Κυριακή του Πάσχα.

Η καταπίεση που νιώθει κάποιος ο οποίος νηστεύει οδηγεί σε απότομη συναισθηματική υπερφαγία όταν λήγει η περίοδος της νηστείας.

Γι αυτό οι γαστρεντερολογικές και καρδιολογικές κλινικές γεμίζουν τη Δευτέρα του Πάσχα.

Επομένως πρέπει να έχουμε υπόψιν μας το πραγματικό νόημα της νηστείας, που είναι να απέχουμε από αυτά στα οποία έχουμε αδυναμία.

ΛΕΚΚΑ ΜΑΡΙΑ
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ